På Sigillet erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete med ett stort mått av eget ansvar och möjlighet att påverka i stort som smått. Tjänsten är belägen på vårt stockholmskontor på Östermalm.
Beskrivning av tjänsten
Som förvaltningsassistent hos Sigillet är du ofta den första våra bostadshyresgäster möter och vårt ansikte utåt. Du är med hyresgästen under hela boendetiden hos oss, från nyckelutlämning till dess att nycklarna återlämnas den dag hyresgästen flyttar. I din roll ansvarar du för dialogen med hyresgästen vid frågor eller ärenden som inte kan lösas via en vanlig felanmälan. Ditt bemötande är avgörande för att bostadshyresgästen trivs och uppskattar oss som hyresvärd.
Dina arbetsuppgifter omfattar service gentemot in- och utflyttande hyresgäster, avflyttningsbesiktningar, nyckelhantering, delvis administration av felanmälningar och uppföljning av serviceärenden samt kommunikation med hyresgästerna för att informera om vad som händer i fastigheten. En god dialog med våra hyresgäster är en självklarhet för en lyckad relation. Du har ett nära samarbete med övriga medarbetare på förvaltningen och vår samarbetspartner som utför vår fastighetsservice. Mindre underhållsarbeten i lägenheterna håller du själv i tillsammans med leverantör och hyresgäst. Du kommer även aktivt deltaga i dialog med våra kommersiella hyresgäster och självständigt bl.a. hantera felanmälan.
Du stöttar och har ett nära samarbete med förvaltare avseende projekthantering och administration samt ser en självklarhet i att bidra till företagets utveckling och ett naturligt samarbete med företagets övriga anställda.
Din profil
Hos oss erbjuds du en spännande roll där du tillsammans med övriga medarbetare blir en del av Sigillets utveckling. För att rollen ska passa dig bra tror vi att du har följande kvalifikationer:
- Gärna tidigare erfarenhet av förvaltningsassistentarbete
- Bra relationsskapare
- Erfarenhet av att hantera kundrelationer och service
- God förhandlingsvana
- Struktur och målinriktat arbete ska vara ett viktigt inslag i ditt arbetssätt
- Goda datakunskaper och vana av Office-paketet
- Hantera svenska och engelska väl i tal och skrift
- B-körkort
- Byggteknisk erfarenhet är meriterande
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen tror vi att du självgående driver dina processer på ett ansvarsfullt och omdömesgillt sätt. Du är flexibel, har lätt att anpassa dig till olika omständigheter och ser möjligheter i förändringar samt har en förmåga att hitta lösningar. Det känns självklart för dig att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt med fokus på mål, resultat och utförande.
Eftersom arbetet innebär daglig kontakt med våra kunder och samarbetspartners så tror vi att du är en prestigelös person som har lätt för att skapa goda relationer.
Välkommen med din ansökan
Om du tycker att tjänsten som Förvaltningsassistent passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast. Tjänsten är ett föräldravikariat om 18 månader på heltid med möjlighet till fast anställning. För att söka tjänsten skicka ansökan till jobb@sigillet-fastighet.se. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Sista ansökningsdatum är 2025-02-28
Sigillet Fastighets AB är ett privatägt fastighetsbolag som äger och förvaltar ett 70-tal bostads- och kommersiella fastigheter i Göteborgs- och Stockholmsregionen. Förvaltad yta uppgår till ca 145 000 kvm, hyresintäkter 330 mkr och fastigheternas marknadsvärde uppgår till ca 7 mdr. Idag är vi 12 medarbetare med kontor i Stockholm och Göteborg. Sigillet har en platt organisation som erbjuder närhet till hela kedjan från de strategiska företagsbesluten om affärsinriktning och fastighetsförvärv till förverkligande av åtgärder som att hyresgästanpassa en lokal eller bostad. Vi söker nu en förvaltningsassistent för ett föräldravikariat med möjlighet till fast anställning.