Vi söker en flexibel och prestigelös Projekt- och Fastighetsutvecklare till Sigillet Fastighets AB i Göteborg. Är du en driven och affärsmässig person som har ett gediget intresse för projektledning av både stora och små byggprojekt? Då kan det vara dig vi söker!
Om tjänsten:
Som Projekt- och Fastighetsutvecklare kommer du att vara en viktig del i vårt team och ansvara för att driva och utveckla byggprojekt från idé till färdigställande. Projekten inkluderar både nyproduktion och ombyggnation av befintliga fastigheter, t ex hyresgästanpassningar och energibesparande åtgärder. Du kommer att arbeta nära företagets ledning, konsulter och entreprenörer för att säkerställa att projekten genomförs enligt krav, budget och tidsramar. Du kommer även vara delaktig i att bedöma och implementera effektiviseringsåtgärder i den tekniska förvaltningen samt förhandla och upphandla leverantörsavtal.
Dina arbetsuppgifter:
- Projektleda och driva både stora och små byggprojekt.
- Ansvara för planering, upphandling och genomförande av projekt.
- Samordna arbetet mellan entreprenörer, konsulter och myndigheter.
- Proaktivt kartlägga potential i befintligt bestånd för minskad energiförbrukning.
- Följa upp projektens ekonomi och tidsplaner.
- Säkerställa kvalitet och säkerhet i alla skeden av projekten.
- Delta i strategisk fastighetsutveckling och investeringsplanering tillsammans med ledningsgruppen.
- Stödja VD i bolagets aktiva miljö- och hållbarhetsarbete.
- Stödja förvaltningen i olika bygg och förvaltningstekniska projekt.
- Genomföra affärs- och lönsamhetsanalyser, t ex inför förvärv av fastigheter.
Vi söker dig som:
- Har erfarenhet från fastighetsbolag eller byggföretag med bakgrund inom projektledning.
- Har erfarenhet av både nybyggnation och ombyggnation av såväl bostäder som kommersiella fastigheter.
- Är lösningsorienterad, affärsmässig och flexibel samt trivs med att arbeta i en dynamisk miljö.
- Har god förståelse för bygg och fastighetsbranschens olika processer och regelverk.
- Är en intresserad förhandlare och har erfarenhet av upphandlingar.
- Har goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel.
- Har relevant eftergymnasial utbildning
- Har körkort.
Personliga egenskaper:
- Du är en kommunikativ och relationsbyggande person som trivs med att samarbeta med olika intressenter.
- Du är noggrann och har ett starkt ansvarstagande, men är samtidigt prestigelös och flexibel.
- Du har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt.
- Du har en affärsorienterad inställning och ett intresse för effektivisering och optimering.
Vi erbjuder:
- En stimulerande arbetsmiljö med varierande och utvecklande projekt.
- Möjlighet att arbeta nära ledning och ägare där du kan påverka och utveckla organisationen.
- Vi erbjuder ett omväxlande och utmanande arbete på ett företag med snabba beslutsvägar och stor aptit för affärer och utveckling.
Tjänsten är en heltidstjänst med placering på vårt huvudkontor i Göteborg. Provanställning tillämpas.
Välkommen med din ansökan! Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sänd ditt CV och ett personligt brev till oss senast 10 april till jobb@sigillet-fastighet.se.
Sigillet Fastighets AB är ett privatägt fastighetsbolag som äger och förvaltar ett 70-tal bostads- och kommersiella fastigheter i Göteborgs- och Stockholmsregionen. Förvaltad yta uppgår till ca 145 000 kvm, hyresintäkter 330 mkr och fastigheternas marknadsvärde uppgår till ca 7 mdr. Idag är vi 12 medarbetare med kontor i Stockholm och Göteborg. Sigillet har en platt organisation som erbjuder närhet till hela kedjan från de strategiska företagsbesluten om affärsinriktning och fastighetsförvärv till förverkligande av åtgärder som att hyresgästanpassa en lokal eller bostad.