De senaste åren har förväntansbilden hos kunderna höjts när det kommer till miljön och vårt nya samarbete med Axcell är ett steg mot att möta dessa förväntningar.
Vi på Sigillet är stolta över både vårt miljöarbete och vårt nöjda kundresultat. Men det finns alltid utrymme för förbättringar. Det är därför vi alltid strävar efter att agera på ett mer miljövänligt sätt och ge ännu bättre service till våra kunder. Som ett led i detta arbete är vi glada över att ha inlett ett servicesamarbete med Axcell Fastighetspartner AB. Axcell och Sigillet delar det gemensamma målet att säkerställa att våra fastigheter ger våra hyresgäster bästa möjliga miljö med så liten miljöpåverkan som möjligt.

Vårt mål är att ge en sömlös, smärtfri service, oavsett om det handlar om en lägenhet, en lagerlokal eller ett kontor. En välskött miljö skapar både mervärden för fastigheten och ökad trivsel för de som bor eller arbetar i fastigheten. Miljömässig hållbarhet blir allt viktigare i livets alla delar – även i fastighetsbranschen. Att vara miljövänlig går dock längre än att bygga och designa, särskilt när det gäller befintliga eller äldre byggnader. Det finns ett behov av grönare och mer miljövänliga byggnadsunderhållsmetoder, drivna av både nödvändighet och etiska hänsyn. Sigillet har åtagit sig att skapa ännu mer hållbara byggnadsvårdsrutiner för alla sina fastigheter och samarbetet med Axcell är ett steg i den riktningen.
”Vi ser fram emot detta samarbete med Axcell och att ta vår fastighetstjänst till det nästa nivå, speciellt med hänsyn till miljöaspekter. Allt ska ske i linje med Sigillets mål och visioner och med bibehållen kvalitet,” säger Emelie Lindström, förvaltningschef på Sigillet. ” Vi kommer att nå dessa mål genom, bland annat, att skapa ett tätare samarbete, att skapa ett mer pro-aktivt ronderingsschema och arbeta ännu mer proaktivt med felanmälan och att och övergå till en helt eldriven fordonsflotta. Det kräver att vi har en partner med både kunskap och expertis för att hantera kundernas behov på ett självständigt sätt.”
”Vi ser fram emot detta samarbete med Axcell och att ta vår fastighetstjänst till det nästa nivå, speciellt med hänsyn till miljöaspekter. Allt ska ske i linje med Sigillets mål och visioner och med bibehållen kvalitet,”
Detta proaktiva förhållningssätt är nyckeln till hur Axcell fungerar, säger Martin Sarius, arbetsledare från Axcell. ”Vi vill vara våra kunders ögon och öron, vara på plats så mycket som möjligt, hjälpa, förekomma och förebygga, att hitta fel innan hyresgästerna gör det. Detta sparar inte bara resurser i tid och resor, utan resulterar i nöjdare kunder. Det här sättet att arbeta – pågående interaktion med hyresgästerna – ger också våra kunder värdefull insikt om vad deras kunderna vill ha eller behöver. Nöjda kunder överallt!”
Han håller också med om att miljö och hållbarhet är viktiga punkter i det nya avtalet. ”Stigande energikostnader har haft en naturlig inverkan”, säger han, ”vilket har lagt ännu mer vikt vid mer energimedvetna lösningar för våra kunder, men vi ser också en ökad efterfrågan för grönare och mer hållbara sätt att förvalta fastigheter från hyresgästerna själva.”

På Sigillet förstår vi att hållbarhet omfattar hela byggnadens livslängd. Allt från användning av återvinningsbara och återvunna material till energieffektivitet och miljövänligt byggnadsunderhåll ska vara en integrerad del av all verksamhet. Vi kommer alltid att göra vårt bästa för att skydda och bevara miljön – och som alltid arbetar vi efter en ganska enkel idé – Om våra kunder är nöjda, är vi nöjda.